ביליצר כתב:כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,
בהמשך כתוב יצאו עופות שאין בהם שמחה
בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]
ביליצר כתב:כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,
בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]
מלבב כתב:ביליצר כתב:כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,
בהמשך כתוב יצאו עופות שאין בהם שמחה
בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]
ביליצר כתב:מלבב כתב:ביליצר כתב:כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,
בהמשך כתוב יצאו עופות שאין בהם שמחה
בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]
???????????????????????????????????????????????
כבודו יכול להסביר מה רוצה,שואל, ב2 ההודעות אחרונות?
מלבב כתב:ביליצר כתב:כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,
בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]
מי שיש לו יותר שמחה בעוף (בתנאי שיש לו מסורת ואינו מורכב עם הבלתי נודע) ברור שפטור
מלבב כתב:כמו שנשים יוצאים בבגדי צבעונים, וקטנים בקליות ואגוזים ולא חייבים בבשר כמבואר ברמב״ם הלכות יום טוב.
מפורש שם בגמרא חגיגה שאין שמחה בעופות, והכוונה לסתם בני אדם שמעדיפים בשר בהמה, אבל אנשים שחביב עליהם בשר עוף וודאי שיוצאים בבשר עןף
ביליצר כתב:מלבב כתב:כמו שנשים יוצאים בבגדי צבעונים, וקטנים בקליות ואגוזים ולא חייבים בבשר כמבואר ברמב״ם הלכות יום טוב.
מפורש שם בגמרא חגיגה שאין שמחה בעופות, והכוונה לסתם בני אדם שמעדיפים בשר בהמה, אבל אנשים שחביב עליהם בשר עוף וודאי שיוצאים בבשר עןף
הגמרא רק אומרת שאין יוצאין בו דאינו דומה לחגיגה,לא שאין שמחה בעופות,עיין שם דף ח
מלבב כתב:ביליצר כתב:מלבב כתב:כמו שנשים יוצאים בבגדי צבעונים, וקטנים בקליות ואגוזים ולא חייבים בבשר כמבואר ברמב״ם הלכות יום טוב.
מפורש שם בגמרא חגיגה שאין שמחה בעופות, והכוונה לסתם בני אדם שמעדיפים בשר בהמה, אבל אנשים שחביב עליהם בשר עוף וודאי שיוצאים בבשר עןף
הגמרא רק אומרת שאין יוצאין בו דאינו דומה לחגיגה,לא שאין שמחה בעופות,עיין שם דף ח
בגמרא שלך לא מופיע הקטע הזה בעמוד ב'?
"רב אשי אמר מושמחת נפקא יצאו אלו שאין בהן שמחה"
ביליצר כתב:מלבב כתב:ביליצר כתב:
הרב מלבב הייתי בטוח שזו ראיה שלך ופספסו הרב מפאס כי לא הזכיר את שם המפורש ויתירה מכאן דאי אין זה תלוי כלל בקרבן אלא בשמחה מאי שנא זמן הבית ,ואי משום דכתיב ושמחת בחגך דמשמע דעדיין תלוי בזמן שיש קרבן א"כ למה עדיין יוצא בזמה"ז מדאורייתא ביין ?ועוד דהרב מפאס בא לפרש עפ"ז את דעתו בדעת הרמבם עיי"ש ,וקצת תימה דלא הזכיר כלל את דעת הרמב"ם המפורש בחגיגה ב י ,,אבל אין יוצאין ידי חובתן לא בעופות ולא במנחות שאינן בשר המשמח.
והנה כבודו כתב דדין הוא לזה שאוהב בשר ומתפשר בעוף אבל מי שאינו אוהב אלא עוף יוצא ולא סבר דבטלה דעתו ודין הוא דנמנו וגמרו ובזה בא לתת לי סייעתא ,וצא"ע
ביליצר כתב:אני מכיר תודה לכבודו שמחשיב אותי לחכימא שדי לו ברמיזא, אבל לצערי לא ממש כך הוא הדבר, ואני צריך שתפרש יותר אם זה לא ממש קשה לך.
מלבב כתב:ביליצר כתב:אני מכיר תודה לכבודו שמחשיב אותי לחכימא שדי לו ברמיזא, אבל לצערי לא ממש כך הוא הדבר, ואני צריך שתפרש יותר אם זה לא ממש קשה לך.
אין הדבר תלוי אלא בי,
הייתי בטוח שהראיה שכבודו מביא מרב אשי ,שלך היא, והרב מפאס פיספסו ,אבל לא כן הדבר כנראה וראה והתכוין אף לזה.
שאלתי אם נלך ע"פ דברי רב אשי דאינו תלוי בקרבן אלא בשמחה גרידא ,א"כ מאי שנא זמן הזה מזמן המקדש דזה דרבנן וזה דארייתא ,
והרי זה ברור דעדיין מקיימים שמחה דאורייתא על ידי שתיית יין ומאי שנא בשר,
וקצת תמהתי דלא הביא הרב מפאס את דברי הרמבם המפורשים ,,אבל אין יוצאין ידי חובתן לא בעופות ולא במנחות שאינן בשר המשמח,,
וע"כ צריך לומר דמכיון דדברי רב אשי הם מושמחת בחגך =פרשת קרבן ,השמחה עדיין תלויה בבשר קרבן ,ויין נלמד מהפסוק דיין ישמח לבב אנוש ,וכ"ז משום דקשה לומר שהרמב"ם חולק על דברי רב יהודה דאין בזמן הזה בשר דאורייתא ,וצ"ב וצ"ע
עוד כתבתי דהנה כבודו כתב דדין הוא לזה שאוהב בשר ומתפשר בעוף אבל מי שאינו אוהב אלא עוף יוצא ולא סבר דבטלה דעתו אצל כל אדם ודין הוא כדנמנו וגמרו דדוקא בשר ובזה בא לתת לי סייעתא למה שכתבתי לגבי עוף ,וצא"ע.
מלבב כתב:זה לא כזה שטות, כמה אחרונים סוברים כן ביניהם המשנה ברורה, וכן משמע קצת ברן וריטבא ריש פרק החליל בסוכה.
ומה היה כוונתך בהודעה זאת?
"כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,
בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]"
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים