השעיר החיי כתב:חז"ל דנו בעניין 600-900 לאחר מכן, וממילא אין שום סיבה בעולם אם הם לא היו "חז"ל" לא לחשוב שהם טעו בשנים הללו. ומאחר ובפשוטו הסדר עולם בנוי על לימוד הפסוקים, ישנם מקראות שפשוטם נוטים כך - למשל על פי הכרונולוגיה האחרת - פרק ז בעזרא הוא איזה 80 שנה אחרי פרק ו ולא רצף כמו שחז"ל דורשים.
ממש לא - ר"י בעל הסדר עולם, היה ממש אחרי חורבן הבית, כשלוש מאות שנים אחרי אלכסנדר מוקדון.
ומה שהבאת מעזרא היא ראיה לסתור - ברור שיותר מתקבל לומר כי מדובר בהמשך רצוף.[/quote]
אכן התכוונתי שבנקודה הזאת של עזרא דעת חז"ל ודאי היא פשוטו .
אלכסנדר מוקדון קדם לבית 400 שנה, וכמה רחוק בעל הסדר עולם מחלקים שונים בתקופה הפרסית היא גופא השאלה שבנדון..
ולמה להרחיק עד אלכסנדר אם יש מחלוקת אמוראים האם המלכים החשמונאים יוחנן הורקינוס ואלכסנדר ינאי הם שני אנשים שונים או אותו בן אדם? (לולי הגר"א)[/quote]
זוהי שאלה קטנה ונקודתית, ולא ניתן להשוותה מאה שישים שנה.