דורש מבקש כתב:אם אין זכרוני מטעני. גם בספרו אבני חפץ מדבר על זה. וגם בספר בית דוד לייטער.
אבא יודן כתב:ראה כאן מטר מקורות
אבא יודן כתב:שמואל דוד כתב:אבא יודן כתב:ראה כאן מטר מקורות
המלבי"ם בפרשת אחרי ציין למש"כ בפרשת ויקרא
לא פרשת ויקרא, אבל אל האילת השחר אשר לפני פרשת ויקרא.
תבונה1 כתב:זכורני שבספר תולדות אדם הביא ראיה מקרא "עני ורש נפגשו עושה כולם ה'".
מָכַר כָּל נְכָסָיו לְאֶחָד, אֵין בַּעַל הַמֶּצֶר שֶׁל שָׂדֶה אַחַת מְסַלֵּק אֶת הַלּוֹקֵחַ מֵאוֹתָהּ הַשָּׂדֶה, שֶׁהֲרֵי הִיא וְהָאַחֶרֶת קָנָה כְּאֶחָד;
בכל לבבך בשני יצריך, יש מקשים עמש"כ הרא"ש דכל איננו פחות משלשה, מדכ' בכל לבבך ודרשינן בשני יצריך, אך י"ל דהא יש הרבה יצרים יצרא דע"ז, יצרא דעריות, עוד י"ל דהא יש גם הפי' הפשוט בפסוק, בכל הלב ממש בלי היצרים, עוד מק' על הרא"ש מדכ' עשיר ורש נפגשו עשה כלם ה', אמנם עפ"י דדרשינן במד' על פסוק זה מי שעשה זה עני וזה עשיר יכול לעשות זה עשיר וכו' מיושב קושיא זו, דאיירו בד' עניינים שמקודם עשה זה עשיר וזה עני הרי ב' דברים, אח"כ עושה להיפך, א"כ הם ד' עניינים ושפיר שייך לשון כולם, וגם יש להקשות עוד מדכ' כי מתו כל אנשים וגו' ודרשו חכז"ל על דתן ואבירם.
מנצפך כתב:אמרי אמת (גור) ליקוטים, ברכות נד.
האם אכן הובא כן ברא"ש?
כמדומני שלא הובא כן בשמו בכל האשכול למעלה, מישהו יודע במה מדובר?
אבןטובה כתב:כי מתו כל האנשים המקשים את נפשיך וברש"י ובע"ז ה. ומאן נינהו דתן ואבירם
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 98 אורחים