מגדל כתב:
וטרם יסבוני נוערים כדבורים, ויאשימו אותי בהתרסה כנגד מאורן של ישראל וכו' וכו' וכ"כ וכ"כ, הריני מגלה דעתי דדוקא לכבודו של הרהמ"ח אני שואל, דאילו נצטרך לומר שהוא אכן כתב ולמד כל הסוגיות הנ"ל בעיון המתבקש בפרק זמן שכזה, הרי זו תהיה נתינת דופי באיכות הכתבים לעילא ולעילא מלומר דאינו מחברם אלא עובר עליהם.
מגדל כתב:לחכמי הפורום שלום ברכה,
רציתי לשאול יודעי דבר, האם ספר ילקוט יוסף אכן נכתב ע"י הרהמ"ח עצמו, או שמא אין הוא אלא עומד בראש מכון מסויים, כך נטען כאן באשכול קודם, ומאידך קמו אחרים והכחישו, ולעת עתה נאלצתי לאוקי תרי בהדי תרי ולאוקי מחברא בחזקת מדפיסיה.
אני שואל מכיוון שלאחרונה נדפסו כמה כרכים עבי כרס בצורה חריגה, בתדירות אשר מעלה תמיהה גבי זהות מחברם.
וטרם יסבוני נוערים כדבורים, ויאשימו אותי בהתרסה כנגד מאורן של ישראל וכו' וכו' וכ"כ וכ"כ, הריני מגלה דעתי דדוקא לכבודו של הרהמ"ח אני שואל, דאילו נצטרך לומר שהוא אכן כתב ולמד כל הסוגיות הנ"ל בעיון המתבקש בפרק זמן שכזה, הרי זו תהיה נתינת דופי באיכות הכתבים לעילא ולעילא מלומר דאינו מחברם אלא עובר עליהם.
שומר כתב:שמעתי דיון דומה על ספר הלכה ברורה של אחיו הגרד יוסף אבל על ילקןט יוסף לא שמעתי
עזריאל ברגר כתב:האשכול ננעל, לפחות עד אחרי תשעה באב.
מי שסבור שטעיתי בנעילה זו - מוזמן לפנות אלי בהודעה פרטית, או בדוא"ל azrielb@gmail.com או באופן אחר כםי שיראה לנכון.
שייף נפיק כתב:לא מובן הדיון.
לכאורה הפסקים הם מהמחבר, ומסתמא מסייעים על ידו בעריכה ומראי מקומות ואין זה מוריד כלל מגדלותו התורנית ומהתמסרותו לכלל ישראל.
שומר כתב:שמעתי דיון דומה על ספר הלכה ברורה של אחיו הגרד יוסף אבל על ילקןט יוסף לא שמעתי
אבני גזית כתב:מגדל כתב:
וטרם יסבוני נוערים כדבורים, ויאשימו אותי בהתרסה כנגד מאורן של ישראל וכו' וכו' וכ"כ וכ"כ, הריני מגלה דעתי דדוקא לכבודו של הרהמ"ח אני שואל, דאילו נצטרך לומר שהוא אכן כתב ולמד כל הסוגיות הנ"ל בעיון המתבקש בפרק זמן שכזה, הרי זו תהיה נתינת דופי באיכות הכתבים לעילא ולעילא מלומר דאינו מחברם אלא עובר עליהם.
איזו פקחות לנסח ככה את השאלה, יומיים לפני תשעה באב.
לסובב את הפגיון בלב הזולת ולברר עד היכן הגבול שאם יסובב יותר, שם ימות.
בזבוז של כישרון.
ארזי הלבנון כתב:אני חושב שיש לשים לב לכל כרך בפנ"ע.
אם תקחו לדוגמא את הכרך האחרון של בין המצרים, מאד מובן כיצד הגיע לעובי שכזה - רבות מההערות כמובן בנויות ומועתקות (כדרכו, וזה בסדר!) מחזו"ע, יחו"ד ויבי"א. הפרק אודות קדושת הכותל והר הבית, הן העתקות מקבצים השמורים מסתמא במחשבו, מתשובות והערות שכתב ברבות הימים בעקבות הפולמוסים הבלתי נגמרים אליהם נדרש בהיותו רב ראשי, וקונטרס גדול של הלכות אבלות, שלקוח רובו ככולו מספרו ילקו"י על הלכות אבלות.
התווספו עוד הרבה חידושי דינים והוספות כאלו ואחרות בגוף הספר, אך אין בהם כדי לתמוה כיצד הספיק הרב המחבר לכתוב ולהדפיס במרחק כמה חודשים מהספר הקודם.
מי שילמד בספריו יראה שבכל כרך שיצא בשנים האחרונות ניתן לומר ולראות את הנ"ל.
לגבי ספר הלכה ברורה, הלא כתוב במפורש בראש כל כרך את רשימת העורכים...
סיפור קטן: פעם שמעתי שיעור מהרב יצחק יוסף בהלכות שבת, שיעור שקפץ מנושא לנושא בצורה שנראתה לא מתוכננת מראש. הרב ישב ללא ספרים, ואני החזקתי את הילקוט יוסף. הרב אמר בע"פ את כל או כמעט כל האחרונים שהוזכרו בספר!
עזריאל ברגר כתב:תגובה שקיבלתי בהודעה פרטית מת"ח חשוב החפץ בעילום שמו:סיפור קטן: פעם שמעתי שיעור מהרב יצחק יוסף בהלכות שבת, שיעור שקפץ מנושא לנושא בצורה שנראתה לא מתוכננת מראש. הרב ישב ללא ספרים, ואני החזקתי את הילקוט יוסף. הרב אמר בע"פ את כל או כמעט כל האחרונים שהוזכרו בספר!
עזריאל ברגר כתב:א. מאוד ממליץ לכו"כ מהכותבים לעיין בפירוש הרמב"ם על "אל תאמר דבר שא"א לשמוע שסופו להישמע".
ב. אינני ממהר לחסום אשכולות, וע"כ אם ימשיך האשכול להתנהל מתוך כבוד לתורה ולמלמדיה - אינני רואה צורך לנעול אותו.
עני בן פחמא כתב:לגבי ההלכה ברורה, האם באמת העורכים שמשתתפים בכרך סייעו בסדר גודל משמעותי, או שמא הם רק סייעו בהבאת המקורות לשער הציון, שכידוע מקיף ומביא את כל הראשונים החל מרב נטרונאי גאון ועד לתלמיד ר' שלמה בן היתום וכו', וכן באחרונים מביא הוא את האחרונים המדברים בעניין, זה בהחלט יתכן שנעזר באברכים נוספים, אך מן הסתם הבירור הלכה נכתב ע"י הרב דוד בעצמו. וזה ניכר לכל מי שלומד והוגה בספר.
זאב ערבות כתב:לפני כחודשיים פתחתי אשכול שנושאו ספרים שלא נכתבו ע"י מי שנכתב בדף השער שהם המחברים. האשכול הוסר תוך זמן קצר ולא הבנתי מדוע, והנה כאן יש דיון ארוך על הנושא ונראה שקשה לקבל שאדם אחד כותב כ"כ הרבה ספרים. אך בכל אופן יש ספרים שידוע שנכתבו בשכירות והדוגמא שהבאתי היא אוצר פלאות התורה שידוע ומפורסם שלא נכתב ע"י ר' זיכרמן המופיע בדף השער.
עזריאל ברגר כתב:מחקתי כאן 3 הודעות שעסקו בביזוי חכמים ותלמידיהם (ואני מדגיש: בעיני כל הכותבים בפורום מוחזקים כ"תלמידי חכמים", ולכן אני מתייחס לכתיבה פוגענית כאל "ביזוי תלמידי חכמים").
אני סבור שהאשכול יכול להמשיך לפרוח בצורתו הנכונה, ולדון בשאלה: האם הרבנים למשפחת יוסף כותבים את ספריהם בעצמם או ע"י צוות?
בינתיים הובא שהגרד"י כותב ע"י צוות ומצהיר על כך במפורש, אבל הגרי"י - ע"פ הדברים העולים מכאן - נראה שהוא כותב בעצמו.
מגדל כתב:זאב ערבות כתב:לפני כחודשיים פתחתי אשכול שנושאו ספרים שלא נכתבו ע"י מי שנכתב בדף השער שהם המחברים. האשכול הוסר תוך זמן קצר ולא הבנתי מדוע, והנה כאן יש דיון ארוך על הנושא ונראה שקשה לקבל שאדם אחד כותב כ"כ הרבה ספרים. אך בכל אופן יש ספרים שידוע שנכתבו בשכירות והדוגמא שהבאתי היא אוצר פלאות התורה שידוע ומפורסם שלא נכתב ע"י ר' זיכרמן המופיע בדף השער.
להבדיל, כן היה גם ברקוויאם של מוצארט ;)
מגדל כתב:עני בן פחמא כתב:לגבי ההלכה ברורה, האם באמת העורכים שמשתתפים בכרך סייעו בסדר גודל משמעותי, או שמא הם רק סייעו בהבאת המקורות לשער הציון, שכידוע מקיף ומביא את כל הראשונים החל מרב נטרונאי גאון ועד לתלמיד ר' שלמה בן היתום וכו', וכן באחרונים מביא הוא את האחרונים המדברים בעניין, זה בהחלט יתכן שנעזר באברכים נוספים, אך מן הסתם הבירור הלכה נכתב ע"י הרב דוד בעצמו. וזה ניכר לכל מי שלומד והוגה בספר.
קצת קשה לי לקבל את הדיכוטומיה שלך בין המקורות לבין ה"סברות".
הרי הפסקים והסברות צריכות להישען על המקורות, כך היא דרכה של תורה.
לפי דבריך הרב המחבר בודה סברות מלבו ונותן לעובדי המכון שלו לחפש מקורות מתאימים?
אני כשלעצמי מתאר לעצמי שכולם אוספים לו את המקורות ומביאים לו לעיון, או שהם אפילו כותבים בעצמם את פסקי ההלכה, שכן כמעט תמיד הוא מקיים פסקי אביו ז"ל, ואם כן לאחר שהחץ נורה לא נותר אלא לסמן את המטרה מסביב, והיכא דהרב המחבר חולק על אביו (למעשה אינני בקיא בספרי הר' דוד, אך שמעתי שלהבדיל מאחיו הוא כן בעל דעה עצמאית, ולעתים מרשה לעצמו לכתוב את דעתו) אזי הוא עורך את הדברים אחרת.זאב ערבות כתב:לפני כחודשיים פתחתי אשכול שנושאו ספרים שלא נכתבו ע"י מי שנכתב בדף השער שהם המחברים. האשכול הוסר תוך זמן קצר ולא הבנתי מדוע, והנה כאן יש דיון ארוך על הנושא ונראה שקשה לקבל שאדם אחד כותב כ"כ הרבה ספרים. אך בכל אופן יש ספרים שידוע שנכתבו בשכירות והדוגמא שהבאתי היא אוצר פלאות התורה שידוע ומפורסם שלא נכתב ע"י ר' זיכרמן המופיע בדף השער.
להבדיל, כן היה גם ברקוויאם של מוצארט ;)עזריאל ברגר כתב:מחקתי כאן 3 הודעות שעסקו בביזוי חכמים ותלמידיהם (ואני מדגיש: בעיני כל הכותבים בפורום מוחזקים כ"תלמידי חכמים", ולכן אני מתייחס לכתיבה פוגענית כאל "ביזוי תלמידי חכמים").
אני סבור שהאשכול יכול להמשיך לפרוח בצורתו הנכונה, ולדון בשאלה: האם הרבנים למשפחת יוסף כותבים את ספריהם בעצמם או ע"י צוות?
בינתיים הובא שהגרד"י כותב ע"י צוות ומצהיר על כך במפורש, אבל הגרי"י - ע"פ הדברים העולים מכאן - נראה שהוא כותב בעצמו.
לעתים יותר מדי זה פחות מדי וד"ל.
זאב ערבות כתב:מגדל כתב:זאב ערבות כתב:לפני כחודשיים פתחתי אשכול שנושאו ספרים שלא נכתבו ע"י מי שנכתב בדף השער שהם המחברים. האשכול הוסר תוך זמן קצר ולא הבנתי מדוע, והנה כאן יש דיון ארוך על הנושא ונראה שקשה לקבל שאדם אחד כותב כ"כ הרבה ספרים. אך בכל אופן יש ספרים שידוע שנכתבו בשכירות והדוגמא שהבאתי היא אוצר פלאות התורה שידוע ומפורסם שלא נכתב ע"י ר' זיכרמן המופיע בדף השער.
להבדיל, כן היה גם ברקוויאם של מוצארט ;)
מה אתה מנסה לומר בהערה מבדחת זו? כעת אני צריך לחפש בוויקיפדיה מה זה רקוויאם ומה זה מוצארט, או שמא אתה סבור שחברי הפורום הם כולם בעלי השכלה כללית רחבה ומתמצאים בהוויות העולם, בפרט בכל מיני דברים בעלי שמות מוזרים שאוזן לא שמעה.
יושב סתר כתב:סיפר לי פעם שכנו של הראשל"צ איך זה נראה כשהוא כותב.
הוא יושב עם 2 מחשבים נפרדים, בא' כל המאגרים התורניים ובשני הוא רק כותב. הוא סיפר שזה מחזה מאד מעניין לראות אותו שקוע בעבודתו.
לגבי הספרים שיוצאים - פשוט שהצדק עם מה שנכתב שכעת יוצאים כרכים 'משופצים' ממה שכבר נכתב בעבר. רק כדאי לציין שחלק מהכרכים המקוריים נכתבו לפני למעלה מ-30 שנה ע"י אברך צעיר בן 30 פלוס, עם ידע חובק עולם. אפשר להתווכח על הסגנון ועל המסקנות, אבל לראות אברך כה צעיר עם ידיעות בכזה סדר גודל [לפני המאגרים] זה לא משהו שרואים כל יום, אם בכלל. הוא בוודאי 'ברא כרעא דאבוה' במלוא מובן המילה. [כמובן שלמי שיש ביקורת על האב - גם בזה הוא 'ברא', אבל כדאי להסתכל על חצי הכוס המלאה]
מגדל כתב:זאב ערבות כתב:מגדל כתב:זאב ערבות כתב:לפני כחודשיים פתחתי אשכול שנושאו ספרים שלא נכתבו ע"י מי שנכתב בדף השער שהם המחברים. האשכול הוסר תוך זמן קצר ולא הבנתי מדוע, והנה כאן יש דיון ארוך על הנושא ונראה שקשה לקבל שאדם אחד כותב כ"כ הרבה ספרים. אך בכל אופן יש ספרים שידוע שנכתבו בשכירות והדוגמא שהבאתי היא אוצר פלאות התורה שידוע ומפורסם שלא נכתב ע"י ר' זיכרמן המופיע בדף השער.
להבדיל, כן היה גם ברקוויאם של מוצארט ;)
מה אתה מנסה לומר בהערה מבדחת זו? כעת אני צריך לחפש בוויקיפדיה מה זה רקוויאם ומה זה מוצארט, או שמא אתה סבור שחברי הפורום הם כולם בעלי השכלה כללית רחבה ומתמצאים בהוויות העולם, בפרט בכל מיני דברים בעלי שמות מוזרים שאוזן לא שמעה.
אני מתנצל, ושיג ושיח קצר שהיה לנו בעבר קיבלתי את הרושם שהנך בעל השכלה כללית, אך אני מניח ששגיתי, ואתי תלון משוגתי.
נחלי אפרסמון כתב:אולי תפרש את הקודים הסתומים שלך.
נחלי אפרסמון כתב:מגדל כתב:זאב ערבות כתב:מגדל כתב:זאב ערבות כתב:לפני כחודשיים פתחתי אשכול שנושאו ספרים שלא נכתבו ע"י מי שנכתב בדף השער שהם המחברים. האשכול הוסר תוך זמן קצר ולא הבנתי מדוע, והנה כאן יש דיון ארוך על הנושא ונראה שקשה לקבל שאדם אחד כותב כ"כ הרבה ספרים. אך בכל אופן יש ספרים שידוע שנכתבו בשכירות והדוגמא שהבאתי היא אוצר פלאות התורה שידוע ומפורסם שלא נכתב ע"י ר' זיכרמן המופיע בדף השער.
להבדיל, כן היה גם ברקוויאם של מוצארט ;)
מה אתה מנסה לומר בהערה מבדחת זו? כעת אני צריך לחפש בוויקיפדיה מה זה רקוויאם ומה זה מוצארט, או שמא אתה סבור שחברי הפורום הם כולם בעלי השכלה כללית רחבה ומתמצאים בהוויות העולם, בפרט בכל מיני דברים בעלי שמות מוזרים שאוזן לא שמעה.
אני מתנצל, ושיג ושיח קצר שהיה לנו בעבר קיבלתי את הרושם שהנך בעל השכלה כללית, אך אני מניח ששגיתי, ואתי תלון משוגתי.
השכלה? זה הרמה להביא מויקפדיה דברים שטותיים?
מגדל כתב:נחלי אפרסמון כתב:אולי תפרש את הקודים הסתומים שלך.
לא מצאתי בדברי קוד ולא חצי קוד. אני מניח שאתה מתכווין לדברי האחרונים שהופנו לכבוד הרב עזריאל.
כוונתי הייתה לומר (מבלי להיכנס לדיון על האם נכון לצנזר ולסתום פיות, שדעתי בעניןי רחוקה מאוד מדעת הרב עזריאל שליט"א) שגם הדוגל במשטר "קומוניסטי" כעין זה המושלט כאן, צריך לפעמים לעשות חושבים האם לא יוצא שכרו בהפסדו, שבכך שהוא מחליט מה ייאמר ומה לא ייאמר ומתי ייאמר, בעוד שבא כיבכול להנמיך את הלהבות, הרי הוא רק מגביר אותם.
בדידי הווה עובדא שהוא נעל את האשכול לפני שהספקתי לבאר דבריי היטב שלא התכוונתי לזלזל בבני משפחת יוסף, אלא באמת למצוא מענה לתמיהתי גבי פרסום הספרים האחרונים, ולעניות דעתי כן הוא גם עתה כאשר הוא צנזר כשלוש הודעות, וטרח להודיע שהוא צנזרם, והודיע ברבים דנימוקו הוא משום ביזוי תלמידי חכמים נורא ואיום שהתרחש כאן, ולדעתי כל אדם שיקרא את הדברים, ובפרט מחסידי משפחת יוסף הלהוטים, דמו יחם בקרבו, בעוד שכמי שקרא את אותן ההודעות המחוקות גלוי וידוע לפני שאף אם מקצת מן המקצת היה בהן, בוודאי אין מדובר במשהו שראוי למחוק מקירות הפורום.
נחלי אפרסמון כתב:לאבוה היה אוצר במוח. מחילה אתה מרחיק לכת.
נחלי אפרסמון כתב:יושב סתר כתב:סיפר לי פעם שכנו של הראשל"צ איך זה נראה כשהוא כותב.
הוא יושב עם 2 מחשבים נפרדים, בא' כל המאגרים התורניים ובשני הוא רק כותב. הוא סיפר שזה מחזה מאד מעניין לראות אותו שקוע בעבודתו.
לגבי הספרים שיוצאים - פשוט שהצדק עם מה שנכתב שכעת יוצאים כרכים 'משופצים' ממה שכבר נכתב בעבר. רק כדאי לציין שחלק מהכרכים המקוריים נכתבו לפני למעלה מ-30 שנה ע"י אברך צעיר בן 30 פלוס, עם ידע חובק עולם. אפשר להתווכח על הסגנון ועל המסקנות, אבל לראות אברך כה צעיר עם ידיעות בכזה סדר גודל [לפני המאגרים] זה לא משהו שרואים כל יום, אם בכלל. הוא בוודאי 'ברא כרעא דאבוה' במלוא מובן המילה. [כמובן שלמי שיש ביקורת על האב - גם בזה הוא 'ברא', אבל כדאי להסתכל על חצי הכוס המלאה]
אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:לאבוה היה אוצר במוח. מחילה אתה מרחיק לכת.
יצא לי פעם להתלוות אליו לפני כארבע עשרה שנה לשיעור באיזה מקום (כעין השתלמות תורנית) וכשהגיע למקום שאל אותם על איזה נושא הלכתי הרבנים שקדמו לו דיברו, ותיכף ומיד עלה לדרוש כל השיעור מהגמרא ראשונים ואחרונים וכו' (אם זכרוני אינו מטעני כל מה שכתב בספריו מונח לו בראשו) כאילו בקשת להפעיל טייפ עם שיעור לפי בחירתך.
נחלי אפרסמון כתב:אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:לאבוה היה אוצר במוח. מחילה אתה מרחיק לכת.
יצא לי פעם להתלוות אליו לפני כארבע עשרה שנה לשיעור באיזה מקום (כעין השתלמות תורנית) וכשהגיע למקום שאל אותם על איזה נושא הלכתי הרבנים שקדמו לו דיברו, ותיכף ומיד עלה לדרוש כל השיעור מהגמרא ראשונים ואחרונים וכו' (אם זכרוני אינו מטעני כל מה שכתב בספריו מונח לו בראשו) כאילו בקשת להפעיל טייפ עם שיעור לפי בחירתך.
אל תרגיז אותי שלא אכתוב לך דברים קשים אנא!
בישול. בורר. מעשה שבת. ברכות התורה. ואידך ז"ג.
הגדרה של טייפ היה אחיו ר' יעקב זצ"ל.
אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:לאבוה היה אוצר במוח. מחילה אתה מרחיק לכת.
יצא לי פעם להתלוות אליו לפני כארבע עשרה שנה לשיעור באיזה מקום (כעין השתלמות תורנית) וכשהגיע למקום שאל אותם על איזה נושא הלכתי הרבנים שקדמו לו דיברו, ותיכף ומיד עלה לדרוש כל השיעור מהגמרא ראשונים ואחרונים וכו' (אם זכרוני אינו מטעני כל מה שכתב בספריו מונח לו בראשו) כאילו בקשת להפעיל טייפ עם שיעור לפי בחירתך.
אל תרגיז אותי שלא אכתוב לך דברים קשים אנא!
בישול. בורר. מעשה שבת. ברכות התורה. ואידך ז"ג.
הגדרה של טייפ היה אחיו ר' יעקב זצ"ל.
אני מבין שיש לכבודו הרבה בבטן עליו. לידיעתך השיעור לא היה בכלל חלק מאלה שכתבת. אבל אם אתה מחפש להכפיש אותו בכל אשכול או במה אפשרית אז תהנה ויערב לך רק אל תשכח את דברי שלמה ודע כי על כל אלה יביאך האלהים במשפט.
אני כאן סיימתי, אין לי מטרה להכפיש שום רב מאיזו עדה שתהיה ומאיזו מפלגה שתהיה ואין זה מעניין אותי מהי דרך פסיקתו.
נחלי אפרסמון כתב:אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:לאבוה היה אוצר במוח. מחילה אתה מרחיק לכת.
יצא לי פעם להתלוות אליו לפני כארבע עשרה שנה לשיעור באיזה מקום (כעין השתלמות תורנית) וכשהגיע למקום שאל אותם על איזה נושא הלכתי הרבנים שקדמו לו דיברו, ותיכף ומיד עלה לדרוש כל השיעור מהגמרא ראשונים ואחרונים וכו' (אם זכרוני אינו מטעני כל מה שכתב בספריו מונח לו בראשו) כאילו בקשת להפעיל טייפ עם שיעור לפי בחירתך.
אל תרגיז אותי שלא אכתוב לך דברים קשים אנא!
בישול. בורר. מעשה שבת. ברכות התורה. ואידך ז"ג.
הגדרה של טייפ היה אחיו ר' יעקב זצ"ל.
אני מבין שיש לכבודו הרבה בבטן עליו. לידיעתך השיעור לא היה בכלל חלק מאלה שכתבת. אבל אם אתה מחפש להכפיש אותו בכל אשכול או במה אפשרית אז תהנה ויערב לך רק אל תשכח את דברי שלמה ודע כי על כל אלה יביאך האלהים במשפט.
אני כאן סיימתי, אין לי מטרה להכפיש שום רב מאיזו עדה שתהיה ומאיזו מפלגה שתהיה ואין זה מעניין אותי מהי דרך פסיקתו.
ומי שאומר על רב גדול הדור פאר הדור שקרן יבא במשפט?????????????????????????????????????????????.
אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:לאבוה היה אוצר במוח. מחילה אתה מרחיק לכת.
יצא לי פעם להתלוות אליו לפני כארבע עשרה שנה לשיעור באיזה מקום (כעין השתלמות תורנית) וכשהגיע למקום שאל אותם על איזה נושא הלכתי הרבנים שקדמו לו דיברו, ותיכף ומיד עלה לדרוש כל השיעור מהגמרא ראשונים ואחרונים וכו' (אם זכרוני אינו מטעני כל מה שכתב בספריו מונח לו בראשו) כאילו בקשת להפעיל טייפ עם שיעור לפי בחירתך.
אל תרגיז אותי שלא אכתוב לך דברים קשים אנא!
בישול. בורר. מעשה שבת. ברכות התורה. ואידך ז"ג.
הגדרה של טייפ היה אחיו ר' יעקב זצ"ל.
אני מבין שיש לכבודו הרבה בבטן עליו. לידיעתך השיעור לא היה בכלל חלק מאלה שכתבת. אבל אם אתה מחפש להכפיש אותו בכל אשכול או במה אפשרית אז תהנה ויערב לך רק אל תשכח את דברי שלמה ודע כי על כל אלה יביאך האלהים במשפט.
אני כאן סיימתי, אין לי מטרה להכפיש שום רב מאיזו עדה שתהיה ומאיזו מפלגה שתהיה ואין זה מעניין אותי מהי דרך פסיקתו.
ומי שאומר על רב גדול הדור פאר הדור שקרן יבא במשפט?????????????????????????????????????????????.
כאשר חכמים יותר גדולים ממני מתכתשים איני מכניס ראשי ביניהם, ומה שבטוח לא מתיר לעצמי לדבר עלאחד מהם כפי שהתבטא עליו חבירו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: שיג ושיח ו־ 206 אורחים