קו ירוק כתב:אמנם אני מסיים את התורה אבל אתה מביא גאולה לעולם - כ פ י ר ה
זה נמצא בסוף הכרך על הגולם מפראג.
קו ירוק כתב:אמנם אני מסיים את התורה אבל אתה מביא גאולה לעולם - כ פ י ר ה
גם ההוא עם הקוקוריקו התפלל יותר טוב, נו בטח..
פייביש אופטובסקי כתב:זה נמצא בסוף הכרך על הגולם מפראג.
כרך של איזה ספר?
זה נמצא בסוף הכרך על הגולם מפראג.
ילדי הראו לי את זה, גם בין המסרים שם יש דברים שליליים! מתאים לעמך..
קו ירוק כתב: גם בין המסרים שם יש דברים שליליים! מתאים לעמך..
פייביש אופטובסקי כתב:זה נמצא בסוף הכרך על הגולם מפראג.
ילדי הראו לי את זה, גם בין המסרים שם יש דברים שליליים! מתאים לעמך..
על איזה ספר הוא מדבר?
קו ירוק כתב:אמנם אני מסיים את התורה אבל אתה מביא גאולה לעולם - כ פ י ר ה
גם ההוא עם הקוקוריקו התפלל יותר טוב, נו בטח..
קו ירוק כתב:אין ספק, ולכן מה?
זה שלמד כל הש"ס לא קונה עולמו?
למה הוא חשוב ממנו? למה המסר השלילי הלז?
קו ירוק כתב:אין ספק, ולכן מה?
זה שלמד כל הש"ס לא קונה עולמו?
למה הוא חשוב ממנו? למה המסר השלילי הלז?
קו ירוק כתב:אין ספק, ולכן מה?
זה שלמד כל הש"ס לא קונה עולמו?
למה הוא חשוב ממנו? למה המסר השלילי הלז?
חיימשה כתב:קו ירוק כתב:אין ספק, ולכן מה?
זה שלמד כל הש"ס לא קונה עולמו?
למה הוא חשוב ממנו? למה המסר השלילי הלז?
גם אם אפשר להתווכח על משפט אחד שנאמר, מכאן ועד לכפירה המרחק הוא רב מאד.
[הרבה יותר קרוב לכפירה לכתוב שבניהו בן יהוידע לא קבור במקום שהאר''י הק השתטח עליו]
ליטול מסר שרבבות יהודים הזילו דמעה טהורה למראהו, קירבו את לבבם לד' ולאהבת התורה ולומדיה, ולהכתירו בתואר הנחשק 'כפירה' זה הרבה יותר שלילי.
ואולי אשים נפשי בכפי להוסיף עוד 'כפירה' ולומר,
שמי שהפיץ את המסר העוצמתי הזה קנה עולמו בשעה אחת,
ודרגתו גבוהה בכמה מעלות מת''ח שמבלה זמנו כאן ומחלק ציונים ו'אישורי יהדות' על ימין ועל שמאל.
רון כתב:קו ירוק כתב:אין ספק, ולכן מה?
זה שלמד כל הש"ס לא קונה עולמו?
למה הוא חשוב ממנו? למה המסר השלילי הלז?
ידידי הרה"ג קו ירוק שליט"א!
איני מבין על מה נזעק מר שיחי'.
נכון שלספר על אותו נער כפרי שצעק את כל הא' ב' זה מסוכן לספר לילדים,
אבל אנשים גדולים בוגרים דיים בשביל להבין את המסר,
והמסר הוא אחד ואין בלתו,
העמל הוא הקובע כלפי שמיא ולא משהו אחר,
לא דפים אלא שעות.
ואם יענקל' הנ"ל עשה כל שביכולתו,
וללמוד דף אחד ולחזור עליו זה מה שיכול,
הרי שהלואי על כולנו לחזור על דף יותר מעשר פעמים ואחד עשרה
ושתים עשרה וכו'!
וזו הפעם הראשונה מן הסתם
שאיני מסכים איתך....... סוף סוף.......
בן מיכאל כתב:מישהו יכול להעלות את הסיפור לטובת אלו של[א] זכו (או חבו..) לראותו?
עזריאל ברגר כתב:יש מפרשים "בכה רבי ואמר יש קונה עולמו בשעה אחת", שרבינו הקדוש בכה ברחמנות: מסכן אדם שכל העולם שלו נקנה רק בשעה אחת.
ואונס כמאן דעביד לא קאמרינן.
קרית מלך כתב:הרב קו ירוק יש שני סיפורים של יענקלה הכונס?
קו ירוק כתב:סיפור חיים מפעים יש על רי"ז ובנו בברית המועצות, ועל התרגשותו של הגר"ח סטו'צינער כשבא להבחן אצלו בבא קמא!
נו אז הגר"ח סטוצינער פחות ממנו כי לא היה בברית המועצות? אכן לפי המסר השלילי מסיפור זה הוא אכן היה נחות ממנו...
קו ירוק כתב:קרית מלך כתב:הרב קו ירוק יש שני סיפורים של יענקלה הכונס?
אאל"ט הרי שהוא גימד את עצמו ואמר שהדף שלך מביא גאולה לעולם (ושלי לא).
הוא אמור להחליף אתו?
קו ירוק כתב:רון כתב:קו ירוק כתב:אין ספק, ולכן מה?
זה שלמד כל הש"ס לא קונה עולמו?
למה הוא חשוב ממנו? למה המסר השלילי הלז?
ידידי הרה"ג קו ירוק שליט"א!
מישהו סיפר פה שר' א'לה דושניצר הפליג בשבח בעל יסורים אחד. אין ספק.
האם הוא גם אמר שהגרח"ק והגר"ב וינטרוב תלמידיו - היו פחות ממנו??
קו ירוק כתב:חזרנו לספריית מחנים...
קרית מלך כתב:הוא אמר כך: אני על פי סברא מסיים את הש"ס, אבל אתה עם הסיום שלך מסיים הגלות בזכותך,
קו ירוק כתב:עזריאל ברגר כתב:יש מפרשים "בכה רבי ואמר יש קונה עולמו בשעה אחת", שרבינו הקדוש בכה ברחמנות: מסכן אדם שכל העולם שלו נקנה רק בשעה אחת.
ואונס כמאן דעביד לא קאמרינן.
האמת היא רבוגנית. נכון ע"ה עם תירוץ וע"ה בלי תירוץ הוא ע"ה,
אבל מתוקה שנת העובד אם מעט ואם הרבה יאכל.
ומי שמוציא בשפתיו אע"פ שאינו מבין קיים מצות ולמדתם. ולכן כל עם הארץ מברך ברכת התורה בשחר לפני הפסוקים, וכן כשעולה לספר תורה. וכל העוסק בתורה ואינו יכול להבין מחמת קוצר דעתו, יזכה להבינה בעוה"ב.
קו ירוק כתב:אמנם אני מסיים את התורה אבל אתה מביא גאולה לעולם - כ פ י ר ה
תם מה הוא אומר כתב:קרית מלך כתב:הוא אמר כך: אני על פי סברא מסיים את הש"ס, אבל אתה עם הסיום שלך מסיים הגלות בזכותך,
מה הכוונה מסיים את הגלות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים