ליטוואק פון בודאפעסט כתב:חסר פה משהו.
אומרים שיש מבוגרים העומדים אתם ומדריכים את מעשיהם, אמנם רק הצעירים הם 'בלתי-מתונים' די כדי לבצע את המעשים. תגידו ברורות, הנער(נ)ים האלה, עושים עפ"י פסק חכמים או לא? ואם כן, איפוא הם ה'חכמים' האלה? למה הם נותנים לאחרים לשבת בכלא ולמסור את נפשם עבורם, והם יושבים לבטח בכורסתם?
ועוד מטיפים למסירות נפש עבור קדושת ארץ ישראל?! אם הם מוכנים למסירות נפש, שיפסיקו להתבכיין כאשר אכן מוסרים את הנפש. ואם יש בעיא בהנהגת המשטרה, איפוא הם 'מנהיגים' האלה? מה הם אומרים לחניכיהם עכשיו? להפסיק? זה לא, משום שהכנעה היא אסורה. אז מה? להמשיך? שיגידו ברורות שמוכנים למסור את הנפש. ואם כן, למה ברחו הבחורים האלה מהמשטרה? שיסכימו ל'עינויי' המשטרה עבור קדושת הארץ?
בקיצור, למה תובעים מאתנו לדאוג עבורם יותר ממה שהם בעצמם דואגים עבור עצמם?
ודון מינה ואוקי באתרה
א. מדריכים אותם אבל לא לפעולות פליליות.
ב. המסירות נפש שמדברים עליה הוא מסירת אנרגיות וממון [בדומה למסירות נפש לתורה], וכמובן סיכון מטרור ערבי.
ג. המנהיגים, כואבים את המצב, וגם בנטורי קרתא, או אנשי הפלג לא ה'מנהיגים' הם אלא שנאסרים ונפסים בעבור מעשים פזיזים.
ד. אפשר לשלול את ההתנהגות שלהם, היא באמת מסוכנת, אבל זה לא מצדיק את היחס אליהם.
ה. אף אחד לא מוכן 'להתענות', הוא מוכן ללכת על פי האידיאולוגיה שלו, למרות הסיכון שישלם על כך מחיר. הטענה שלך משולה לזה שאם אני כיהודי מוכן למסור את נפשי על מצוות ה', אם כך כשהמשטרה באה אלי אני לא אמור לברוח.
לסיום שתי הערות כלליות באם הויכוח שלנו ימשיך.
א. אני מבין שאתה תושב חו''ל. נראה לי שמי שלא חי בארץ, לא מבין בכלל בכלל בכלל את המורכבות של ההתישבות בשטחים, ויחס המדינה אליהם וכו'. הוא קורא על כך בעיתונים, כמו שהחילוני קורא על החרדים, והאירופי קורא על הישראלים. למרות שנראה שאתה בטוח בדבריך, אני מציע לך לנסות להבין את הגבולות שבהבנתך בנושא שאתה לא מכיר אפי' מרחוק. או שתסייג את דבריך או שתדבר אישית עם כמה מאלה שקרובים יותר לנושא שיתנו לך תמונה קצת יותר אמיתית ממה שאתה מכיר. אני מקווה שאתה מבין את הנקודה.
ב. כשיש ויכוח, אחד הכלים לבדוק את אמיתות הטענות היא על ידי מקבילות דומות, וגם אם יש שנויים בין הנדון לנושא המקביל, לתת פרופרציה לשינויים המינוריים.
[לדוגמא. אנשי המשפט בארה''ק מומחים בטביעת מונחים, וכמתרחש מקרה דומה ששם הם צריכים להיות בצד השני הם מומחים במציאות הבדל מינורי שיצדיק את ההבדל. לדוגמא כלפי חקירות אחד ידוע פה במדינה הסיסמא 'כולם שוויפ בפני החק' הנראית כ'אנוכי' של עולם השוויון והצדק, ולמרות זאת מתפלפלים למה אצל הנשיא יש חוק חסינות].
ולכן, אם יש לך טיעונים תשוה אותם קודם מה יקרה במקרה דומה אצלינו, כמו אם המשטרה היתה רוצחת בצורה כזאת אדם חרדי שהפגין, האם הרגשות שלנו היו גם כמו במקרה זה.