סברתו בידו כתב:מהו מקור האיסור?
סנהדרין דף קא ע''א
תנו רבנן הקורא פסוק של שיר השירים ועושה אותו כמין זמר והקורא פסוק בבית משתאות בלא זמנו מביא רעה לעולם מפני שהתורה חוגרת שק ועומדת לפני הקדוש ברוך הוא ואומרת לפניו רבונו של עולם עשאוני בניך ככנור שמנגנין בו לצים
סברתו בידו כתב:שמעתי שהגרי"ש אלישיב אמר שנהגו היתר בזה היום כי מותר לשיר כדי להתקרב לקב"ה (לא יודע אם אמר שמותר, אלא שבגלל זה מקילים היום), האם יש לזה מקור?
סברתו בידו כתב:מהו מקור האיסור?
אבל דברי שירות ותשבחות וזכרון חסדיו של הקב"ה אין אדם מישראל נמנע מזאת. ומנהג כל ישראל לאומרם בבית חתנים ובבית המשתאות בקול נגינות ובקול שמחה ולא ראינו מי שמוחה בזאת.
קמצן_קדוש כתב:סברתו בידו כתב:מהו מקור האיסור?
עיין רא"ש ברכות, פרק חמישי, סימן א' בתו"ד וז"ל:אבל דברי שירות ותשבחות וזכרון חסדיו של הקב"ה אין אדם מישראל נמנע מזאת. ומנהג כל ישראל לאומרם בבית חתנים ובבית המשתאות בקול נגינות ובקול שמחה ולא ראינו מי שמוחה בזאת.
(ועיי"ש. וצ"ע).
סברתו בידו כתב:מה צ"ע?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים