זאינץ כתב:האם יש עוד מהאחרונים ששוללים את מנהג הכפרות[בתרנגול] חוץ מהשו''ע?
דרש-משה כתב:אם כבר מדברים על נושא הכפרות בתרנגול, אשיח מה שבליבי על זה -
לענ"ד הכפרות שעושים ברחוב הם מצוה הבאה בעבירה, שהרי יש בזה צער בעלי חיים ממש, שמוליכים את התרנגולים כלובים בצפיפות נוראה בחום על משאית הלוך וחזור, נזרקים ע"י ערבים פראים, ונשארים צפופים שעות על גבי שעות בתוך הכלובים בחום היום. אני כל שנה מתלבט בזה כי אנו לא רוצה לבטל מנהג, עד ששנה אחת ראיתי את התרנגול שלי אחר הכפרות מתעלף לגמרי.. ובכל מקרה אינו מקיים את המנהג בשלימות כיון שאינו יודע אם בסוף שהתרנגול שלו לא הוחזר לאחר בטעות (או שלא בטעות..) ואם בכלל שרד ונשחט כדין והוא כשר..
אין לזה שום סתירה מעצם המנהג הקדום הנהוג כל הדורות, שהרי רק עד הדור שלנו יש תעשייה של תרנגולים כאילו הם פירות וירקות, ובעבר היו קונים תרנגול בשוק ומביאים אותו להשוחט. (ואין לזה קשר לטענות אירגוני זכויות בעלי חיים שלדעתם עצם הכפרות אפילו בלול חפשי הוא צעב"ח וכן השחיטה לדעתם.)
מצד שני יש כפרות של העד"ח ששוחטים במקום, ושם לפחות אתה מציל אותם.. וגם המנהג מתקיים בשלימות, ולכן לא צריך בכלל לבטל את המנהג.
ומה שיש שעושים כפרות עם כסף, ברור שאין בזה שום ענין בעצם, והוא רק זכר למנהג כדי שלא תשתכח..
עקביה כתב:בכל הנוגע לתרנגולים, אפשר שנה אחת לקיים את דברי השו"ע.
לענין כתב:אפשר לחזור למנהג המקורי לעשות על עציץ, כמו שמביא רש"י בשבת פ"א ב' בשם תשובות הגאונים.
אבל במקום להזדרז לוותר על מנהג קדוש, אני הקטן קניתי את התרנגולים לקחתי אותם הביתה ואח"כ החזרתי, כך גם זכינו לקיים את המנהג וגם לא הצטופפנו כל המשפחה עם כל השכונה ביחד [ואם כולם היו עושים ככה אז ודאי לא היתה שום צפיפות].
תורה מפוארת כתב:עקביה כתב:בכל הנוגע לתרנגולים, אפשר שנה אחת לקיים את דברי השו"ע.
גם הגר"ע יוסף אשר מי כמוהו החזיר עטרה ליושנה לנהוג כב"י לא ויתר על זה כיון שכ"כ הפליגו בזה בקבלה, אתה יותר מחמיר ממנו?
תורה מפוארת כתב:דרש-משה כתב:אם כבר מדברים על נושא הכפרות בתרנגול, אשיח מה שבליבי על זה -
לענ"ד הכפרות שעושים ברחוב הם מצוה הבאה בעבירה, שהרי יש בזה צער בעלי חיים ממש, שמוליכים את התרנגולים כלובים בצפיפות נוראה בחום על משאית הלוך וחזור, נזרקים ע"י ערבים פראים, ונשארים צפופים שעות על גבי שעות בתוך הכלובים בחום היום. אני כל שנה מתלבט בזה כי אנו לא רוצה לבטל מנהג, עד ששנה אחת ראיתי את התרנגול שלי אחר הכפרות מתעלף לגמרי.. ובכל מקרה אינו מקיים את המנהג בשלימות כיון שאינו יודע אם בסוף שהתרנגול שלו לא הוחזר לאחר בטעות (או שלא בטעות..) ואם בכלל שרד ונשחט כדין והוא כשר..
אין לזה שום סתירה מעצם המנהג הקדום הנהוג כל הדורות, שהרי רק עד הדור שלנו יש תעשייה של תרנגולים כאילו הם פירות וירקות, ובעבר היו קונים תרנגול בשוק ומביאים אותו להשוחט. (ואין לזה קשר לטענות אירגוני זכויות בעלי חיים שלדעתם עצם הכפרות אפילו בלול חפשי הוא צעב"ח וכן השחיטה לדעתם.)
מצד שני יש כפרות של העד"ח ששוחטים במקום, ושם לפחות אתה מציל אותם.. וגם המנהג מתקיים בשלימות, ולכן לא צריך בכלל לבטל את המנהג.
ומה שיש שעושים כפרות עם כסף, ברור שאין בזה שום ענין בעצם, והוא רק זכר למנהג כדי שלא תשתכח..
בהקשר לצער בעל חיים הייתי מציע לך לקרוא אמש איזה כתבה מעיתון המודיע שמאן דהוא השווה בין כמויות הבשר והשחיטות שהולך לכבוד מנהג 'יום העצמאות' שמשו מה ע"ז אין צעב"ח ורק על טלטול העופות פתאום מזדעקים, מה קרה?
היוכל מישהו להעלותו?
תורה מפוארת כתב:עקביה כתב:בכל הנוגע לתרנגולים, אפשר שנה אחת לקיים את דברי השו"ע.
גם הגר"ע יוסף אשר מי כמוהו החזיר עטרה ליושנה לנהוג כב"י לא ויתר על זה כיון שכ"כ הפליגו בזה בקבלה, אתה יותר מחמיר ממנו?
עקביה כתב:תורה מפוארת כתב:עקביה כתב:בכל הנוגע לתרנגולים, אפשר שנה אחת לקיים את דברי השו"ע.
גם הגר"ע יוסף אשר מי כמוהו החזיר עטרה ליושנה לנהוג כב"י לא ויתר על זה כיון שכ"כ הפליגו בזה בקבלה, אתה יותר מחמיר ממנו?
אני משער שידוע לך שבימיו של הרב עובדיה יוסף לא הייתה קורונה.
עקביה כתב:תורה מפוארת כתב:דרש-משה כתב:אם כבר מדברים על נושא הכפרות בתרנגול, אשיח מה שבליבי על זה -
לענ"ד הכפרות שעושים ברחוב הם מצוה הבאה בעבירה, שהרי יש בזה צער בעלי חיים ממש, שמוליכים את התרנגולים כלובים בצפיפות נוראה בחום על משאית הלוך וחזור, נזרקים ע"י ערבים פראים, ונשארים צפופים שעות על גבי שעות בתוך הכלובים בחום היום. אני כל שנה מתלבט בזה כי אנו לא רוצה לבטל מנהג, עד ששנה אחת ראיתי את התרנגול שלי אחר הכפרות מתעלף לגמרי.. ובכל מקרה אינו מקיים את המנהג בשלימות כיון שאינו יודע אם בסוף שהתרנגול שלו לא הוחזר לאחר בטעות (או שלא בטעות..) ואם בכלל שרד ונשחט כדין והוא כשר..
אין לזה שום סתירה מעצם המנהג הקדום הנהוג כל הדורות, שהרי רק עד הדור שלנו יש תעשייה של תרנגולים כאילו הם פירות וירקות, ובעבר היו קונים תרנגול בשוק ומביאים אותו להשוחט. (ואין לזה קשר לטענות אירגוני זכויות בעלי חיים שלדעתם עצם הכפרות אפילו בלול חפשי הוא צעב"ח וכן השחיטה לדעתם.)
מצד שני יש כפרות של העד"ח ששוחטים במקום, ושם לפחות אתה מציל אותם.. וגם המנהג מתקיים בשלימות, ולכן לא צריך בכלל לבטל את המנהג.
ומה שיש שעושים כפרות עם כסף, ברור שאין בזה שום ענין בעצם, והוא רק זכר למנהג כדי שלא תשתכח..
בהקשר לצער בעל חיים הייתי מציע לך לקרוא אמש איזה כתבה מעיתון המודיע שמאן דהוא השווה בין כמויות הבשר והשחיטות שהולך לכבוד מנהג 'יום העצמאות' שמשו מה ע"ז אין צעב"ח ורק על טלטול העופות פתאום מזדעקים, מה קרה?
היוכל מישהו להעלותו?
כיצד זה פותר את הבעיה שהעלה הרב דרש-משה?
על כולם להימנע מצער בעלי חיים.
ישראל אליהו כתב:הוא עונה, שכך נוהגים להוביל תמיד את העופות למשחטה.
ואם אין אנו רואים זאת בשכונותינו, אין זה אומר שזה לא קורה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים