איש_ספר כתב:להשים עיר?
מה שנכון נכון כתב:דיבור(ו) טהור.
המרכאות מסמנות את השינוי המליצי של התיבות (הדומות בהגייתן) ארץ-ארש לו-לא.
צופה_ומביט כתב:תמיד כדאי להביא...
עמוס התקועי כתב:ראיתי בהרבה הסכמות (שנדפסו כמו לפני 400 שנה) שהביטוי אר"ש ל"ו מטוהרה (או מתוארה) מופיע, ולפעמים כתוב בארש"ו אר"ש ל"ו מטוהרה. אני מבין שזה מליצה על הפסוק ביחזקאל כב, כד, אבל מה המשמעות של הביטוי, וגם למה הוא מאוית בשין ובמרכאות? יש כאן גימטריא או רמז שפיספסתי? ואיפה מופיע זה לראשונה?
ר' גרונם יקום פורקן כתב:הַבְרָכָה אַחַת הִוא לְךָ אָבִי בָּרֲכֵנִי גַם אָנִי אָבִי
אליסף כתב:ר' גרונם יקום פורקן כתב:הַבְרָכָה אַחַת הִוא לְךָ אָבִי בָּרֲכֵנִי גַם אָנִי אָבִי
א"כ לא מובן, הרי הכותב בתוכ"ד מברך אחרים ג"כ?
ר' גרונם יקום פורקן כתב:אליסף כתב:ר' גרונם יקום פורקן כתב:הַבְרָכָה אַחַת הִוא לְךָ אָבִי בָּרֲכֵנִי גַם אָנִי אָבִי
א"כ לא מובן, הרי הכותב בתוכ"ד מברך אחרים ג"כ?
שום קושי.
הרי עשו שאל את אביו: האם יש לך רק ברכה אחת ואותה נתת ליעקב?
"ויאמר עשו" וגו' "הברכה אחת". השיב לו שכ"ז לפי דעתך שתלית ברכתי ביעקב שלא תוכל לברך אותי רק בשביל יעקב, כדי שאהיה אני התומך והמחזיק של יעקב עד "שהברכה היא לך אחת", ר"ל שברכתי עם ברכת יעקב היא ברכה אחת שלא תוכל לברך אותי רק בדבר שלא ברכת את יעקב, ואני איני רוצה כלל בזה שיהיה ברכתי תלויה בברכת יעקב, אני רוצה בברכה בפ"ע.
יהודה בן יעקב כתב:ראיתי בכמה הסכמות והקדמות לשון דומה:
לא לבו הלך לבנות בית באבני בהו וכו'
מה ביאור הלשון המסורבלת המודגשת
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 271 אורחים