תיקונים כתב:יישר כוחך.
לא ראיתי בספר שציינת.
אך אני דווקא צידדתי לסגור את המים ולהסתמך על אלו שסוברים שדוד שמש זה תולדות החמה כדעת הגר"ע יוסף ז"ל אך בתי תחיה אמרה שהרב נויבירט שליט"א לימד אותם שאסור לסגור את הברז למרות שעל ידי הפעולה (כלומר, אי סגירת הברז) שלי, אני גורם לעוד ועוד מים להתבשל.
(מב) מסקנא דדינא בהא סליקנא ובהא נחיתנא שמותר לפום דינא לפתוח הברז של המים החמים שהוחמו בדוד שמש, ולהשתמש בהם לשטיפת כלים ורחיצת ידים ולשתיה וכל כיו"ב. (וכן מותר לסגור הברז לאחר שהסתפק מהם לצרכו). ואין לחוש לזרימת המים הקרים לתוך הדוד והצנורות היוצאים ממנו ומתבשלים שם. ומיהו אם אפשר לסגור את ברז המעבר של המים הצוננים, ולחסום עי"ז את זרימתם לתוך הדוד, נכון לעשות כך, כדי לצאת מכל פקפוק. אבל כשאי אפשר לעשות כן מותר להשתמש במים החמים. (ואם המים חמים הרבה ורוצה למזגם ע"י פתיחת שני הברזים ביחד החם והצונן, אפשר להקל גם בזה). והרוצה להחמיר על עצמו לבל ישתמש במים שהוחמו בדוד שמש, מטעם גרם - בישול של המים הצוננים, תבא עליו ברכה. אולם גם המקילים יש להם על מה שיסמוכו להלכה ולמעשה. והכי מורינן בס"ד בכחא דהיתרא דעדיף. והשי"ת יאיר עינינו בתורתו הקדושה והטהורה אמן. ידידו עוז נא"ה דו"ש באה"ר עובדיה יוסף ס"ט
תיקונים כתב:ומה שכתבת שהייתי יכול להשתמש בכל ספרדי, עד כמה שראיתי בשבת אפילו על ידי גוי זה לא כל כך פשוט להשתמש בפסיק רישא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים